torsdag 11 augusti 2011

Dagens fundering

Hur många timmar behövs för att en familj på fyra personer ska komma i kläderna, få frukost i magarna och stå startklara i hallen på morgnarna?

Man skulle kunna säga att vi i morse hade ett litet övningstillfälle. Min klocka ringde 6.30. Jag duschade och gjorde mig i ordning. Vi plockade fram frukost tillsammans, jag och maken. Alla fyra åt frukost. 8.30 satte jag mig i bilen för att åka iväg till ett möte. Då var tre av fyra helt färdiga för dagen. Att den fjärde inte var det gjorde inte så mycket just i dag för han råkar ha semester fortfarande och kan alltså glida runt i mjukisbrallor hela dagen om han så vill.

Om inte så många veckor jobbar jag troligtvis igen. Då ska vi göra det här VARJE dag och då ska inte bara tre av fyra vara påklädda och mätta i magarna utan då ska SAMTLIGA vara redo när det är dags att åka till förskola och jobb. Förutom att det är ett tag sedan jag jobbade överhuvudtaget, för att inte säga ett BRA tag sedan, så är en stor skillnad att jag då bara hade mig själv att tänka på på morgonen. På den tiden fanns inte våra små busfrön och maken har jag då aldrig behövt klä på än så länge ;)

Hur gör ni för att inte behöva stiga upp mitt i natten för att hinna i tid på morgnarna? Det är vad jag undrar över idag.

1 kommentar:

  1. Om dom inte äter frukost på dagis är smoothie enkel frukost att äta, vinni som vaknar tidigt får alltid det och en macka kan man ge dom att gnaga på i bilen, alltså om det är kris ;-)
    Annars tycker jag det funkar bäst att kliva upp i tid, dom ser tv medans jag fixar mig å sen frukost i lugn och ro, tjat å stress gör bara att det går ännu segare så det ska undvikas :-)
    Och att ha alla kidsens kläder på dagis, är så mycket enklare att bara ha jacka mössa skor att ta på å slippa packa...

    /jennie

    SvaraRadera