måndag 8 augusti 2011

Efter sommar kommer höst

Idag känns det verkligen som höst. Regn och rusk. Riktig höststorm. Gjorde ett försök att gå ut en stund med barnen. Ni vet det där med att det inte finns några dåliga kläder. Det gick så där. Båda barnen gnällde så mycket medan vi försökte riva ut lite grejer från blivande lekstugan och tömma den på sånt som har fått stå där över vintern då vi använt den som förråd, att jag gav upp och så har vi haft innemys resten av dagen. Fast mys kanske det inte kan kallas för barnen har klättrat efter väggarna och bara härjat som besatta hela dagen. Jag förstår dem. Jag har själv varit rastlös och det har kliat i fingrarna på mig. Jag vill bara få en massa saker gjorda, men det är svårt i det här vädret och så har vi inte allt som behövs hemma.

Astrid ville absolut sitta i pulkan och blev sur när jag vägrade dra runt henne i jorden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar