måndag 29 augusti 2011

Iphonerygg

Tennisarmbåge, musarm, golvläggarknän och sånt har man väl hört talas om, men Ihonerygg är helt nytt för mig i alla fall. Fast det är precis vad jag har råkat ut för. När jag gick till kiropraktorn för att få hjälp med låsningen i ryggen frågade hon om jag gör något statiskt med vänster arm för det var på den sidan låsningen satt. I och med att jag är högerhänt kunde jag inte komma på något jag gör med vänster hand och arm som skulle kunna orsaka en låsning. Visserligen använder jag vänster ganska mycket också, men jag gör inte mycket statiskt jobb med vänster sida.

Det enda jag då kunde komma på som jag gör med vänster sida och aldrig med höger är att när jag är ute och springer så har jag Iphoneväskan på vänster arm, men hallå, inte kan väl en Iphone orsaka en låsning?? Igår konstaterade jag att det visst beror på Iphonen i alla fall. Jag vill inte spänna bandet till den för hårt för då blir det ju obehagligt efter en stund om jag stoppar blodflödet till armen, men jag vill inte heller ha den för löst för då hasar den ju ner och det är irriterande. Ibland känns det som att den hasar ner fast den förmodligen inte gör det, men det resulterar i att jag vinklar handleden lite för att liksom spänna armen och på så sätt hålla den uppe. Jag spänner alltså vänster arm under hela löppasset. Nu är ju min plan hur som helst att springa utan tidtagning för att hitta löparglädjen igen så jag kanske struntar i att ta med mig Iphonen och använder den lite mindre Ipoden som ryms i byxfickan och på så vis slipper jag kanske Iphonerygg i fortsättningen :)

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Vilka i-landsproblem vi drar på oss.. Förra påsken fick jag nackspärr.. Orsaken kam ha varit att jag låg på mage på sängen och surfade på min laptop, samtidigt som jag tittade på tv och vred huvudet åt höger :-D

    SvaraRadera
  2. Ha ha jag har haft samma känsla när jag tränat med den uppe på armen så numer sitter den på underarmen som en klocka ist alt i bakfickan :-)

    Skönt att du skippar tiderna ett tag, jag har fått tänka på samma sätt med vikterna på gymmet. Har pressat mig ganska hårt men nu ska jag inte öka mer utan ist göra fler om jag orkar så det inte känns lika jobbigt att gå dit..

    SvaraRadera