fredag 5 augusti 2011

Bajs

Alltså nu är jag less på bajs. Som om det inte vore nog med bajsblöjor så får jag ta hand om fågelskit och kattskit också och vi har inte ens några husdjur. Förutom dammråttorna då förstås. Det är inte ens lite kul att behöva högtryckstvätta altanen för att ett gäng fåglar haft bajsfest där på samma sätt som det inte är så kul att grannens katter verkar tro att vi byggt en gigantisk toalett åt dem. De irriterar sig säkert över att barnen lämnar en massa hinkar och spadar mitt i deras toalett.

Thomas har satt upp, jag vet inte hur många, fågelholkar kring vårt hus. Duger inte de? Är de för små? Är de inte inredda tillräckligt mysigt? Jag bara undrar för jag tycker faktiskt inte att det är så mysigt att ha en massa bajs på utemöblerna där jag ska sitta eller på altanen där jag ska gå. Vi har till och med stått ut med att mamma fågel byggde bo under taket alldeles utanför vårt sovrumsfönster så att vi har fått lyssna på hungriga skrikande små fågelungar på nätterna och tidiga mornar i flera veckor. Vad är tacken, jo vi tar och bajsar överallt. Eller har maken så dåliga byggkunskaper att han byggt vår altan precis så som fågeltoaletter brukar se ut? Det kanske är ett misstag helt enkelt, men i så fall skulle jag gärna vilja delta på fåglarnas nästa årsmöte för att kunna yttra mina åsikter i den här frågan. Om någon vet var och när detta möte äger rum, vänligen meddela mig så att vi får prata ut om det här, jag och fåglarna.

Katterna då. Vi är väldigt tacksamma för att de åtminstone ordnar sin middag själva genom att finkamma skogen och diket kring vårt hus efter råttor och sånt, men det betyder ju liksom inte att de behöver använda barnens sandlåda för att uträtta sina behov. Fast när det gäller katterna känner jag att jag kan hoppa över att delta i deras årsmöte. Jag planerar istället att lägga ut någon form av presenning över sandlådan och sedan får de själva klura ut vad det betyder.

1 kommentar:

  1. Hahaha! Vilket roligt inlägg.. Men inte kul att bli invaderad av bajs!

    SvaraRadera