lördag 6 augusti 2011

Det var längesen

Vet inte när vi var barnfria en hel kväll och natt senast. Helt barnfria alltså. Det måste ha varit före vi fick barn faktiskt. Visst har ju Alice sovit hos farmor och farfar. Astrid också, en gång, men det var egentligen bara för att se att det funkar att ha henne borta över natten och att farmor och farfar överlever våra två små busfrön ;)

Den här var första gången vi var barnfria och samtidigt passade på att bjuda över några vänner på lite grillat, vin, bad och sånt. Det var så skönt att få släppa över ansvaret över barnen på någon annan och bara kunna slappna av och umgås. Thomas stod som vanligt för maten och grillade ölmarineratkött. Potatisen grillades också. Lite tillbehör som coleslaw, tzatziki, hot beasås, chiliaioli och tomatsallad med turkisk tahinidressing fixade han också. Jag fixade lite efterrätt. En krämig mascarponekaka med jordgubbar och en Nutellasemifreddo knåpade jag ihop och vi som inte äter så mycket sötsaker numera passade på att njuta lite extra.

Jag hade så trevligt att jag jag helt glömde att fota så jag blev helt enkelt tvungen att stjäla en bild. Önskar dock att jag hade fotat Andreas iklädd barnens armpuffar och badring som han fick upp till knäna, ett riktigt Kodakmoment med andra ord. Något som inte kan fångas på bild, men som nog fick några av oss att förvånas och le en aning var att det plötsligt kröp fram att vi hade ett gäng grabbar (stora, vuxna, tatuerade män) som diggar Michael Bolton stenhårt. De var rätt söta om jag säger så. Det kanske kan bli ett tema på de herrmiddagar, eller pojkkalas som det även kallades, som de hann planera för under kvällen. Lite fåfänga är de också då det frågades efter hårgelé för att få lite styrsel på håret så där framåt tolvsnåret. Härligt gäng som verkligen bjuder på sig själva!

Här pågår en match i the official game of badboll. Efter en stund hoppade jag och Shamila i för en match. Det gick så där för oss, men nästa gång då, då ska vi minsann krossa dem ;) Till saken hör att ingen av oss är särskilt långa och det är bra med lite räckvidd i vissa lägen, men vi kämpade bra ändå. Jag har fortfarande vatten som envisas att stanna kvar i öronen efter den hårda matchen. Eller så beror det på att jag gjorde bomben ;)

Man skulle kunna tro att någon av oss fyllde år eller nåt. Blommor, olika drycker och rykande färskt hembakt bröd hade gästerna med sig.
Tusen tack alla för en sååå trevlig kväll med en massor av surr och skratt!

3 kommentarer:

  1. tack igen för en toppen kväll :)
    och tjejmiddagarna måste vi ju strukturera om tror jag ;) HIhi

    Kramis

    SvaraRadera
  2. Kul med kul kväll!!

    Såg dina länkar nu, är ju den där Peter kollar på :-) jag har dock några träningsrimmar kvar innan jag har den styrkan ;-) men till jul borde jag ju orka fler och breda :-)

    /Jennie

    SvaraRadera
  3. Låter som en kanonhelg :-) Och vilken fin header du fått till! Måste fixa en ny jag också...

    SvaraRadera