fredag 26 augusti 2011

Härliga fredag!

Min andra arbetsvecka har varit hektisk, men så rolig! Stundvis går det riktigt bra att kommunicera på utrikiska både i tal och skrift. Samtidigt som jag känner mig ny i gänget känns det som att jag varit där hur länge som helst. Ny känner jag mig när jag inte riktigt kan eller förstår allt och inte kan utföra alla arbetsuppgifter utan att be om hjälp. Att det känns som att jag jobbat länge beror nog på att mina kollegor gör det så enkelt för mig, jag känner mig så välkommen och alla tar verkligen hand om mig på bästa sätt oavsett om de sitter vid skrivbordet bredvid mig eller vid ett skrivbord någonstans i London, Pajala, USA eller Finland. En stor familj som är utspridd över hela världen, det är vad det känns som.

Förutom att det är väldigt roligt på jobbet är det en ganska härlig känsla att när dagen är slut sätta sig i bilen, svänga förbi för att köpa lördagsgodis åt barnen, en flaska vin till mig och maken och sedan komma hem till ett dukat middagsbord. Båda barnen var på sitt bästa fredagshumör och Astrid satt på ordförandeplatsen och varvade Älskar dig! med Aaalice, sätt dig på stålen och ät! Särp dig nu! Sitt ner å ät maten nu! Älskade lilla söta Astrid! Alice försökte distrahera oss och få oss att gå till ett annat rum för att hon ska kunna hitta på bus. Sitter jag i soffan ber hon mig gå till köket, är jag i köket försöker hon få mig att gå och sätta mig i soffan, men se så lättlurad är jag inte stora lilla underbara bustroll.

Nu är det fredagsmys!

1 kommentar:

  1. Men shiiiiet vad hon pratar! Ellie säger fortfarande bara hej, titta, mamma och pappa typ. ;P Barn är förunderliga. :)

    SvaraRadera