fredag 19 augusti 2011

Plötsligt fick fredagar en helt annan innebörd

Fredagar har alltid varit fredagar oavsett om jag varit föräldraledig eller inte. Även om jag inte jobbat så har ju Thomas gjort det och fredagar har ju varit dagen då vi får några lediga dagar tillsammans allihopa. Periodvis har torsdagar varit vår fredag då vi haft lyxen att Thomas kunnat vara föräldraledig på fredagar.

Nu är vi tillbaka i ekorrhjulet där måndag till fredag är arbetsdagar för alla vuxna i vår familj. Ja från och med nästa vecka egentligen, den här veckan är det ju bara jag som har arbetat hårt och oj så skönt det är att det är fredag idag! Vilken vecka det har varit! Nytt jobb där jag har galet mycket nytt att lära mig, ny bransch för mig, det mesta både skriftligt och muntligt sker på engelska i ett företag där ingen dag är den andra lik. Hjulet uppfinns varje dag och när man kommer till jobbet är nästa blad oskrivet.

Barnen är inskolade på förskolan. Det tog typ en kvart. Sedan har de varit där hela veckan utan Thomas och de verkar ha hur roligt som helst. Jag tolkar det så när de inte vill gå hem utan Thomas har fått locka dem därifrån på olika sätt.

Nyss var de så små och nu är båda förskoletjejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar