onsdag 24 augusti 2011

Tröttisar är vi allihopa

Om ett par timmar kommer maken hem och då är tre dagar som "ensamstående" mamma över. Det är inte helt enkelt att jobba heltid när man är själv med barnen, men jag kan inte ta åt mig hela äran för att ha fixat det helt själv de här dagarna. Vi har tur som har svärisarna nära som kan hjälpa oss och de har hämtat barnen från förskolan och sett till att de fått mat i magarna två av tre dagar.

Två tröttisar tittar på tv innan läggdags.

Fast lite av äran tar jag åt mig för jag har ju åtminstone fixat morgonrutinerna dessa dagar och dessutom kommit till jobbet i tid så nu unnar mig att slappa lite i soffan.

Tidning och frukt innan det är läggdags för mig också.

1 kommentar:

  1. Jag är imponerad. Det är hårt jobb bara att få vardagen att gå ihop när bägge jobbar och man måste få dagistider, mat, mys och tandborstning gå ihop med allt det andra... och gärna utan att man sen får magsår på kuppen!;)

    Vad himla härligt med lite sväris-hjälp, sånt är verkligen guld värt!:)

    SvaraRadera