onsdag 31 augusti 2011

Livet i hög hastighet

Tyst med dig! Jag ska sjunga nu. Lyssna då! Tyst med dig! Titta jag har fått väderstövlar, vad snygga de är! Där högt uppe har vi åkt med flygplanet till Stockholm och då åt vi muffins. Minns du det mamma? Jag vill måla naglarna så där som du har mamma. Jag vill åka till Alvik och vara hos farmor och farfar. Vi har lekt med bilarna i dag på förskolan och så har vi gungat. Jag och Attis har sovit tillsammans i samma vagn i skogen.

Livet går i 180 just nu, både för barnen och mig. Ja säkert för maken också. Jobba, förskola, äta, sova och kanske hinna med något annat däremellan. Igår tjejmiddag, idag uträtta lite ärenden. Alla våra kalendrar är fullbokade med jobb, roliga saker, tjänsteresor och vi pusslar utav bara den för att få tiden att räcka till. Jag vill hinna träna också och det ska prioriteras lite högre när jag känner att jag börjar ha lite bättre koll på mitt jobb och hur mycket jag behöver jobba. Träning SKA hinnas med och i värsta fall får annat avbokas istället hur roligt det än är med andra aktiviteter och sånt också. Så får det bli om man ska få livet att gå ihop trots att det går i 180. Dags att börja packa väskan för helgens resa eller åtminstone fundera på vad som ska ner i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar