onsdag 17 augusti 2011

Inställd Hamnmil blev Nike training club

Idag var dagen då jag hade tänkt springa Hamnmilen som genrep inför Tjejmilen. Dessutom med förhoppningen att göra en bra tid så att jag skulle få starta i någon av de första startgrupperna på Tjejmilen. Det blev ingen Hamnmil för mig. Låsningen i ryggen är inte helt borta så nu måste jag boka tid hos någon som fixar det ordentligt. Dessutom har jag varit lite raspig i halsen i över en vecka. Inte hela tiden, men då och då och med lite bacillusker i kroppen kändes det inte smart att ge sig ut och springa i regnet och bli blöt och kall och ge bacillerna lite hjälp på traven. Tråkigt som tusan, men så fick det bli.

Istället testade jag Nike training club-appen och körde 15 minuter mage och 15 minuter rygg. Man börjar med att välja om man vill bli lean, toned, strong eller om man vill göra som jag idag ett kort men focused pass. Sen väljer man om man är beginner, intermediate eller advanced och efter det får man ett helt gäng förslag på olika program. Ja ni ser ju hur jag redan svänger mig med en massa utrikiska termer efter bara 3 dagar på mitt nya jobb där vi pratar utrikiska om dagarna ;) Grymt bra app!! Jag gillar att kunna träna hemma, just nu finns det inte tid att åka till ett gym flera gånger i veckan. Jag vill också att man inte ska behöva ha så mycket redskap, det ska funka att köra inomhus, utomhus och på resa. Det är redskap i vissa övningar, men det funkar även utan om man inte har tex en medicinboll hemma. Nästa gång ska jag testa något pass med lite cardio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar