måndag 26 juli 2010

Glass, böcker och musik

Jag klurar ju fortfarande på hur vi ska göra med barnens rum, om de ska sova i samma rum och ha ett gemensamt lekrum eller om de ska ha varsitt rum redan från början. Medan jag klurar på det funderar jag även på hur deras rum ska inredas. Det mesta i Alices rum känns lite tillfälligt. Det finns en del saker och möbler där, men det är liksom ingen ordning. Inte som jag vill ha det i alla fall. Jag skulle vilja göra en fin liten kökshörna. En spis och en del köksredskap, tallrikar, muggar och sånt finns redan. Det som saknas är lite hyllor, krokar och stolar. I väntan på att vi ska fixa allt det där råkar jag då och då springa på en del saker som barnen behöver för att kunna laga mat. Idag skulle jag köpa ramar på Lagerhaus. Jag kom inte hem med några ramar. Istället blev det en äggklocka/timer, eller ska man kalla det glassklocka ;) Jag kunde inte motstå den. Jag kunde inte heller motstå en bricka med glassmönster på.

När det ringer i den här vet man att det är dags att äta glass.

Alice lagar mat och tittar samtidigt ut på traktorerna.

Fina glassbrickan.

Förutom ramar stod böcker på inköpslistan. Det lyckades jag bättre med. Från att tidigare ha plöjt igenom böcker på löpande band har det mer eller mindre stått still på läsarfronten i två år. Min första bok efter det långa uppehållet påbörjades i våras och avslutades på flyget hem från Stockholm. Ja jag vet, det tog lite tid, men det har funnits annat som har prioriterats före. Nu känner jag dock att läslusten återkommit och då kan det vara bra att ha några böcker på lager för regniga dagar. Förutom böckerna kom jag även hem med en liten radio som jag har tänkt ha i köket. Hela 99 kronor kostade den på Clas Ohlson. Den är så liten så den bär man lätt med sig och ställer bredvid solstolen om man nu råkar ha några minuter över för att sitta i en sån.

2 kommentarer:

  1. Den orolige mannen är riktigt bra! Men typiskt nog känner jag inte att jag har tid att sätta mig ner och läsa nu när jag är hemma..

    SvaraRadera
  2. Ohh så mycket snyggt! Den där glassklockan var ju bara för härlig!:)

    SvaraRadera