måndag 5 juli 2010

Mammalyx 1/3

Den här veckan kommer jag att då och då få några stunder för mig själv då jag blir lite ompysslad och bortskämd med sådant som inte riktigt hinns med i vardagen med två små. Jag är fruktansvärt dålig på att ge mig själv egen tid och jag kan inte skylla bristen på sådant på någon annan än mig själv. Thomas får tjata på mig för att jag ska göra något utan barnen åtminstone någon gång då och då. Jag antar att han tycker att jag blir roligare att ha att göra med när jag fått ett litet andrum och jag antar att han kanske då och då vill få en stund för sig själv med barnen utan att jag är där och tycker till.

Under förmiddagen har jag varit och fått mina naglar förstärkta. Förut fanns lite mer tid att fixa och greja med att ta hand om naglar och sånt. Nu ligger det sällan högt på listan över saker att göra. När jag väl lyckats få naglarna i en lagom längd är det alltid en eller två som går av och hur kul ser det ut att ha olika längd på varenda nagel. Det är inte ofta jag hinner få dem målade heller. Det känns inte direkt som att man vill påbörja något sådant när man är ensam hemma med barnen för man kan ju ge sig den på att precis när man målat första lagret så är det någon av dem som behöver mig. Lacket sitter dessutom betydligt bättre och längre på en förstärkt nagel. Ett litet första steg för att jag ska känna mig mindre sunkig :)

Förutom att jag har fått naglarna fixade tog jag en tupplur på nästan 3 (!!!) timmar i eftermiddags. Det är också lite lyxigt att kunna gå och lägga sig när som helst under dagen oavsett om barnen är vakna eller inte.

3 kommentarer:

  1. Härligt! Och nästa vecka blir det en långweekend när du får massa egentid! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag känner för å bara raka av mig håret! Usch vad jobbigt det är när det bara faller av... Så himmla tråkigt! Men förhoppningsvis ger det väl med sig snart.....

    SvaraRadera
  3. Härligt!!! vad bra att Thomas tjatar ;)
    Kram

    SvaraRadera