torsdag 8 juli 2010

Mammalyx 2/3

Idag var det dags för steg 2 i försöken att förvandla mig till en lite fräschare mamma och denna gång var det håret som fick sig en omgång av både sax och färg. Jag vill inte ens försöka räkna hur många månader det gått sedan jag sist var hos frisören. Man kan ju i alla fall konstatera att man ser stor skillnad på före och efter. Borde ju ha fotat, men det tänkte jag förstås inte på.. Förutom att håret nu är nyklippt och fått ny fräsch färg så är det ju väldigt lyxigt att bara få sitta ner i stolen, dricka en cappuccino, äta en chokladbit och bläddra i en tidning utan avbrott för att torka bebiskräk eller med hjärtat i halsgropen se när Alice balanserar på soffkanten.

Steg 3 av mammalyxandet har blivit flyttat till nästa vecka, men det gör inte så mycket. Jag har ju redan haft en, för mig, ovanligt lyxig vecka med både nagelfix och nu hårfix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar