onsdag 21 juli 2010

Inte bortskämd

Duschade, torkade håret för en gångs skull, kletade på lite mascara, tog på mig bekväma slapparkläder för en dag hemma. Thomas sa "Vad fin du är! Ska du in till stan? Får vi besök? Är du på väg ut för att bjuda byggkillarna på fika?". Kan det vara så att Thomas inte är bortskämd med att se sin fru (oj vad vuxet och gammalt det lät med fru) i annat än de sunkigaste mjukisbyxorna man kan tänka sig eller en urtvättad noppig klänning. Det är ju inte direkt så att man får för sig att byggkillarna som jobbar med våra blivande grannars husgrunder just nu tappar hakan och börjar dregla över en tvåbarnsmamma med degmage och en sisådär 8 överflödiga kilon. Men det är ju kul att Thomas tycker att jag är fin i 5 år gamla sladdriga byxor, en lika gammal kofta och ett vanligt randigt linne (som visserligen är nytt) :)

Jag brukar ju inte figurera på bild särskilt ofta här på bloggen, men det här är min, enligt Thomas, snygga outfit.. Måste nog börja piffa till mig lite oftare för min stackars man:)

3 kommentarer: