lördag 31 juli 2010

Farfars flicka

Juli månads sista dag har ägnats åt att försöka montera bänkskivan och tvätthon i tvättstugan. Det är inte riktigt färdigt än. Några slangar behöver förlängas. Tror jag. Jag är inte så insatt i arbetet där inne. Jag har matat barn, fixat lunch och sånt istället. En som har full koll på hur man gör är Alice som älskar att vara med där det händer. Lite verktyg och skruvar och hon kan roa sig en hel dag. Dessutom fullkomligt älskar hon sin farfar (farmor också) och när vi vid frukostbordet sa att farfar kommer idag vände hon sig direkt för att titta ut genom fönstret. Thomas tog telefonen och ringde för att säga att Alice väntar på att de ska komma. Sen ville hon ner från stolen. Hon gick och satte sig i hallen, tittade ut genom den öppna dörren och väntade. När de inte kom fort nog gick hon och hämtade sin egen telefon för att ringa och skynda på dem. Sötnosen! Jag får för mig att Alice inte känner sig särskilt ledsen över att de inte blev klara med alla kopplingar idag för då kommer ju farfar imorgon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar