tisdag 6 juli 2010

Det gick!

Jag hade ingen lust att vänta ända till ikväll innan jag började med projektet att olja in altanen på baksidan. Det går att olja även när solen visar sig från sin bästa sida som den har gjort idag. Man får bara välja var man oljar. Det fungerade bra att fixa insidan av vind/insynsskyddet där solen inte ligger direkt på. Imorgon eftermiddag ska jag högtryckstvätta resten av altanen så att den också kan få sig en omgång olja. Med två små hinner man inte med så mycket på en dag, man får dela upp jobbet och göra lite i taget.


Thomas har röjsågat ikväll, men även där är det en del kvar och jobbet får delas upp på flera dagar. Vår uppfart ser rent ut sagt för hemsk ut, men nu är det i alla fall röjt någorlunda vid sidan av den och sen ska det bara grävas lite, jord ska dit, gräs ska sås, träd ska planteras, själva uppfarten ska jämnas till, det ska på något lager av vad det nu heter (lite finare sten än de stora grova som ligger där som grund nu) som ska "bankas" ut så det blir en slätare yta.

Thomas frågade om jag tyckte det var ok att han tog av sig kläderna utomhus och lämnade dem i garaget. Jag tyckte att han skulle hoppa runt i hela huset först och sedan rulla sig i sängen ;)

3 kommentarer:

  1. Ja, varför undrade han om han fick ta av sig utomhus.. Jag skulle lätt tagit en repa inomhus FÖRST och sen klätt av mig :)

    SvaraRadera
  2. Vad duktiga ni är! Eran altan ser ju helt gudomlig ut:)

    Astrid brukar också bli kallad för han ganska ofta, hon är ju inte så hårfager och så gillar jag brunt och grönt mer än rosa...
    Däremot har jag märkt att jag köper mer tjejjiga kläder till henne nu när Hilding får "killkläderna". Inte så ekonomiskt egentligen så vi får väl se hur mycket han får ärva. Klänningar känns iaf borträknade;)

    SvaraRadera
  3. bärlager ;)
    har jag lärt mig att det heter, stenarna alltså!

    SvaraRadera