söndag 11 juli 2010

Jag går i väntans tider

Jag är inte gravid! :) Fast man skulle nästan kunna tro det med tanke på att jag har en hel del kilon kvar sedan jag var gravid.

För ungefär en vecka sedan fick våra vänner L/Bs (nu får ni heta så i väntan på att ni ordnar så att ni har samma efternamn;)) en liten tjej och igår gick vattnet för nästa i tur att föda barn bland våra vänner. Det är så sjukt spännande! På något sätt är det nästan mer spännande nu än när det närmade sig BF för oss i våras. Vet inte om det beror på att när man själv går och väntar på sin egen bebis så vet man ju hela tiden vad som händer. När det gäller någon annan så har man inte samma koll, man vet inte om värkarna har satt igång och hur tätt det är mellan dem. Jag blir ju lite avis också. Vilken upplevelse de har framför sig. Spänningen. Nervositeten. Snart snart, men man vet ändå inte riktigt när och hur fort det går innan man ska få träffa en helt ny liten människa. Känslan av att få det där varma, kladdiga lilla pyret på bröstet..

Jag fortsätter väl vänta då.. :)

1 kommentar:

  1. sitter fortf hemma kan jag tyvärr meddela ;)
    Kram

    SvaraRadera