torsdag 29 juli 2010

Mat är gott

Nu slutar vi att traggla med en massa grönsaker och sånt tjafs och går vidare till "riktig" mat. Än har jag inte börjat laga egen barnmat och vi får väl se om jag kommer att göra det sen heller. Om alla andra mammor jag känner gör det så får jag väl göra som hon i Solsidan och ta maten från köpesburkar och lägga den i en plastburk så att jag också framstår som en duktig mamma. Jobbigt bara om någon frågar efter receptet ;)

Jag hittade burkar från 5 månader som innehåller kött. Astrid är ju inte 5 månader förrän om drygt en vecka, men vi tjuvstartade med smakisar ca 1 vecka före 4-månadersdagen så vi fortsätter väl på samma linje. Astrid blev i alla fall inte särskilt ledsen över det. Osaltad spagetti med köttfärssås var tydligen fantastiskt gott och jag fick se på ondrynkan när det var slut. Som vanligt när hon får smaka på något nytt så får hon väldigt lite för att vi vill se att hon och lillmagen tål det. Försök säga till en snart 5-månaderstjej att hon kan få smaka mer imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar