söndag 4 juli 2010

Trotsålder?

Just verkar Alice ha en period då hon testar en massa saker. Helt plötsligt hittar man henne uppe på tv-bänken, stående i matstolen, balanserande på ett ben uppe på sin bobby car.. Jag har hjärtat i halsgropen flera gånger om dagen nu för tiden.

Förutom detta så verkar Alice ha kommit in i sin första trotsålder. Jag har inte så bra koll så jag vet inte riktigt när de perioderna normalt brukar komma. Jag har tänkt att man säkert märker det. Det gör man också. I vanliga fall lyssnar hon efter ett nej. Det gör hon inte längre. Sånt hon vet och som hon har vetat om och förstått sedan länge länge tillbaka att man inte får göra har hon helt plötsligt börjat göra nu. Hon pillar i vägguttag, leker med fjärrkontroller, försöker göra brasved av en golvlampa, trycker på knappar på Thomas dator osv. Idag när Thomas sa åt henne när hon var framme och fixade med datorn var första gången hon slängde sig på golvet, sparkade med benen och började stortjuta. Jag hoppas att hon bara har haft en dålig dag idag, men jag får väl förbereda mig på att det inte blir den enda dagen då hon hittar på bus och blir arg när hon inte får som hon vill. Det är tur att hon är så söt och go mellan alla påhitt. :)



3 kommentarer:

  1. Sota sessorna!klart man har en dalig dag ibland...*ler*ha det gott.Kram.

    SvaraRadera
  2. Haha. Jag minns när Vincent hade sin period med att slänga sig på golvet, sparka med benen och gallskrika. Sånt är härligt, men det går över.. för att sedan återkomma ännu värre har jag hört. :)

    SvaraRadera
  3. Det där känner jag igen! Viggo blir fullständigt rabiat när han inte får som han vill! ett nej har han aldrig kunnat ta. För övrigt är han sjövild....

    SvaraRadera