lördag 31 juli 2010

När man inte kan bestämma sig

Att jag ganska ofta drabbas av beslutsångest är ingen nyhet. Det blir inte direkt bättre när det gäller något lite större projekt än att bara välja om jag ska äta mat eller fika på Ikea. Just nu är jag glad över denna beslutsångest. Redan förra året hade vi tänkt bygga tak över en del av vår altan för att vi ska kunna få lite skugga någonstans. Jag älskar sol och värme, men på vår altan blir det hett som i.. ja ni vet. Om inte för min skull så för behövs skuggan för barnens skull. Nu VET vi, kors i taket, vad vi ska göra åt saken. Ett solsegel ska vi ha. Ett som är inrullningsbart. Då behöver vi inte bestämma oss. Vi kan få skugga ibland och sol ibland. Snyggt tror jag det blir dessutom. I år blir det inget av dessa planer, men nästa år. Då ska vi ha ett fint vitt segel ovanför våra huvuden varma dagar utan att det för den skull känns instängt och mörkt. Har vi bestämt oss nu då? Den som väntar får se :) Förutom att det är snyggt så blir det troligtvis billigare än ett fast tak som behöver en sjukt stadig konstruktion för att orka ta emot snömängderna som vissa år lägger sig på taket.

Något liknande som det här från Sunsailsweden här blir det nog.


Inte ens solstolarna stod säkert under takutsprånget i vintras. Snön rasade i en båge inåt och knäckte 3 av 4 stolar :( Det innebär att en takkonstruktion måste stå emot ton och åter ton av snö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar