lördag 3 juli 2010

Från det ena jobbet till det andra

Nu är vi utvilade efter en lång semester så nu kör vi i gång med jobbet igen ;) Utvilade är ju att ta i väääldigt mycket, men vår "to do"-lista är lång så det är lika bra att sätta i gång direkt. Vissa saker vill vi ju dessutom få gjorda snarast, helst igår, för att vi ska kunna slappa och njuta av soliga dagar.

Idag har vi sandpapprat och oljat in trädgårdsmöblerna. Det känns ju rätt viktigt om vi ska kunna sitta ute på altanen och äta gott i sommar.

Medan Thomas och Alice klippte gräset åkte jag och Astrid för att köpa de sista blommorna som vi sedan planterade i krukor. Det blir inte mycket till blommor och sånt i år heller. Vi känner att det inte ligger högst på priolistan. Till nästa år hoppas vi på att få hjälp av en av Thomas fastrar som arbetar med just planering av trädgårdar. Jag känner mig helt nollställd och har inte många idéer på vad vi ska göra av våra 6000 kvm.

Vi hann även få upp canvastavlorna vi beställt. Fint tycker vi!


På Alices "to do"-lista står att hon ska bada minst en gång om dagen hela sommaren så det har hon naturligtvis sett till att hinna göra idag. Både med och utan kläder :)


2 kommentarer:

  1. Vilken lyx, jag ville också bada med kläderna på när jag var liten.. Fick inspiration av Pippi, men det blev ju aldrig av trots att jag blev lovad!!

    SvaraRadera