söndag 18 juli 2010

Hemma ÄR bäst!

Nu är jag hemma igen efter min minisemester utan både man och barn. Det var en välbehövlig paus från vardagen. Jag har saknat mina två små troll massor, men jag hade inte velat vara utan den här helgen heller. Jag har fått slappa, umgås med lillasyster, shoppa, äta och dricka gott, vara på bio (där jag även hann testa de fantastiska handtorkarna inne på toaletterna som min syster pratat så mycket om haha), äta glass, strosa omkring på stan. Allt detta utan avbrott för blöjbyten, nappistoppningar, matningar osv. Det hör ju inte till vanligheterna direkt.

Det blev lite halvaprisetshopping på Matador Kids till barnen som egentligen inte behöver något. Klänningar från JNY-design till Alice och bodys med tillhörande leggings från Duns till Astrid.

Klänning, linnen och bikini till mig själv. Akutshoppade bikini då vi hade planer att göra barnen som badade i fontänen i Kungsträdgården sällskap, men det blev molnigt helt plötsligt så det blev inget av det;) För mig är det för övrigt obegripligt hur man kan låta barnen bada där. Köpte ett par skor också, men de ville inte vara med på bild:)

En bok om allt man behöver veta om rymden kändes som den perfekta presenten till en rymdtokig Thomas. Ett testbildsgrytunderlägg (eller vad man nu vill ha det till) fick också följa med hem från Designtorget.



Det blev ett besök på Yorrik också som har en massa fina kläder som är handtryckta. Alice har fått ett fint set därifrån tidigare och nu köpte moster Monica en present till Astrid som för övrigt tyckte det var supersnyggt och skickar massor av kramar till moster.

Och så åt vi ju en massa gott. I fredags blev det tapas. Ääälskar tapas!


Hemma har det hänt massor medan jag varit borta trots att jag bara varit borta sedan i fredags. Då skulle jag vilja säga att Alice gick 75% och kröp resterande 25%. Nu går hon på heltid!! Mammas stora duktiga tjej. Om ni undrar vem som plågar Astrid så att hon gråter i bakgrunden så är det Thomas. Nädå, hon var bara lite övertrött :)



Efter några dagars egen tid är det ändå bäst att få komma hem igen till mina älskade busungar!

3 kommentarer:

  1. Haha.. mina älskade handtorkare! Funderar på att köpa hem en :D Men det var jättekul att du kom ner en helg! Måste komma upp en sväng senare och försöka hålla samma gåtempo som Alice, vilken fart hon har!!!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Både shopping och lite vuxentid, grytunderlägget var ju supersnyggt!

    Jamen visst händer det grejjer hemma så snabbt man vänder ryggen till. Och undan går det:)

    SvaraRadera
  3. Åh vad fint du shoppat! Har du tips på nån affär som sålde massa barnkläder? Vart låg den där matador kids?:)

    SvaraRadera