tisdag 1 februari 2011

Dagens ros

Den går till mig. Nu är det inte så att jag sitter här och tycker att just jag är så himla bra och delar ut dagens ros till mig själv. Den fick jag av en gullig dam efter att jag och barnen hade lunchat på Storheden idag. Alltså jag fick ingen ros av henne, men hon beundrade mitt lugn och tålamod där jag satt och försökte mata Astrid som var mer intresserad av att dansa till musiken som spelades på Maxradion samtidigt som jag assisterade Alice med mat och dryck, drog ut en pommes som fastnade i halsen på Alice, räddade Alice från att ha spillt juicen över hela sig. Det är för övrigt så dåligt att de slutat ha juiceförpackningar med sugrör och istället tycker att små barn ska kunna hantera mugg med lock som inte håller tätt om man råkar luta på muggen lite för mycket. Dagens ris får gå till de som beslutat att ta bort juiceförpackningarna. Nåja, mellan allt det där hann jag ta några tuggor av min egen hamburgare, torka kladdiga munnar innan jag avslutningsvis plockade undan barnstolar, slängde den enorma servetthög vi förbrukat för att hålla kladd och spill borta, klädde två barn och packade ner dem i vagnen. Hur som helst var det precis vad jag behövde höra just nu när jag känner mig som ett vrak efter att inte ha sovit ordentligt de senaste två veckorna pga av den där envisa natthostan. Mitt tålamod har verkligen inte varit på topp alla dagar, men idag hittade jag lugnet någonstans.

2 kommentarer:

  1. Kul med positiv feedback! Varför är inte fler sådana? Man får ju oftare sura blickar och pikar än uppmuntrande ord....

    SvaraRadera