tisdag 15 februari 2011

I don't get it

Det är inte första gången jag säger det, men vad är grejen med att ha en massa kläder med Mumin, Musse Pigg, Hello Kitty, Mimmi, Bamse och alla andra seriefigurer? Jag vet att jag inte är ensam om att inte riktigt gilla sånt. Jag har verkligen svårt för alla dessa tryck. Till en viss gräns går det bra, men de är ju överallt de där små figurerna. Jag inser också att jag nog kommer att få köpa såna kläder åt barnen när de hittat sina favoriter. Jag har ju redan köpt en Musse Piggtröja. Den ligger på förskolan i korgen för extrakläder nu. Personligen ska det nog mycket till innan jag själv kommer att gilla det. Så är det bara. Jag erkänner att jag älskade en Hello Kittydress som Alice hade när hon var bebis. Det var inte för trycket, det var för att den var så mjuk och skön och hade knappar hela vägen och det var enkelt för syrgas- och saturationsmätningssladdar att sticka ut genom den. Jag köpte även en Hello Kittyklänning åt henne första sommaren då vi fortfarande behövde kläder som gick att öppna så mycket som möjligt.


Liten guldklimp med syrgasgrimma och saturationsmätare. Här var vi nog inte utskrivna från sjukhuset än utan bara hemma på permis. Jag hade, tills Thomas påminde mig häromdagen, tillfälligt förträngt hur vi vid måltiderna var tvungna att massera igång en alldeles blå Alice och vrida syrgasen till max för att få igång andningen var tredje timme dygnet runt. Så höll vi på i 3 månader efter att vi blev utskrivna. I ytterligare 5 månader lyssnade vi på andningslarmet, som vi även i panik vaknade och kontrollerade att det verkligen fungerade någon gång då och då under natten. Från seriefigurstryck till andningsuppehåll på några rader..

4 kommentarer:

  1. Jag har också ganska svårt för seriefigurer. Jag älskade Hello kitty förut innan det fanns överallt. men en figur som jag älskar är Mumin! Lindex släppte en kollektion i ekologiskt tyg nu och dom är helt underbara! Köpte en par lila mjukisbrallor och en lila/grön/vit randig tröja med mumin på. Det är nog nästan favoriten i garderoben nu. Förvånade tillochmed mig själv!;)

    SvaraRadera
  2. Ha du vet ju var jag står i det ;-)

    Lilla Alice, gud vad hon är stor nu!

    SvaraRadera
  3. Åh.. Jag har nog inte tänkt så mycket på det men jag gillar nog inte heller "seriefigur-trycket" Holger har några plagg med nå seriefigurer men de mesta har andra köpt. Det jag köpt själv har jag isf köpt för att det varit fina färger eller att plagget haft nå annat bra..=)

    SvaraRadera
  4. Minns tyvärr det där med andningslarmet, även fast jag såg att det blinkade för varje andetag hon tog var jag ändå tvungen att antingen lyssna och om jag inte hörde, kliva upp och känna på hennes rygg att hon andades. Det mesta sådant där har man ju dock förträngt.

    SvaraRadera