söndag 6 februari 2011

Helgen passerade i rekordfart

  • Frisörbesök. Det var verkligen på tiden. Nu ska jag bara vänja mig vid lite kortare längd på håret som inte går att sätta upp när jag känner mig lat på morgonen, vilket tenderar att bli alla mornar.
  • Återbesök på neomottagningen och hos sjukgymnasten.
  • Absolute showkidz.
  • Städning lite här och där. Städning har inte prioriterats de senaste veckorna så det finns lite att göra om man säger så.
  • Bokat resa!! Gissa om jag längtar.
  • Premiärbadat på badhuset så att våra barn inte får gå halva livet helt ovetande om att att det finns andra ställen där man kan bada förutom hemma. Alice gillade det. Inte alls oväntat förstås. På med armpuffar bara och så "simmade" hon omkring i stora bassängen. Astrid gillade det också. Fast jag skulle nog vilja säga att båda verkligen älskar att bada.
  • Haft trevligt fikabesök. Astrid blev helt till sig och flirtade vilt med grabbarna.
  • Bytt gardiner till de nya mörkrosa istället för de neonrosa vi köpte först. Hittade inga i riktig cerise färg som jag hade tänkt mig den, men det blev väldans bra ändå. Det är inget litet projekt att byta gardiner med den typ av gardinstång/skena vi har. Man måste ju nästan montera isär den helt och hållet för att få bort gardinerna från den och få dit nya. Det är ett ganska stort projekt att stryka gardiner som är bredare än en panellängd också. Strykbrädor är inte bra konstruerade.
  • Planerat hur kontoret/gästrummet ska se ut. På ett ungefär i alla fall.
  • Tejpat upp tapetprover på väggen och suttit och tittat på dem. Hur ska man kunna välja och hur ska man veta att man väljer rätt??
  • Funderat på om Thomas behöver sluta jobba så att vi hinner med allt vi vill få gjort här hemma och om den där lottovinsten kommer snart så att det är möjligt. Måste kanske börja spela på lotto först.

En kopp te, Solsidan och lite bokläsning får avsluta söndagen. I morgon har vi en ny spännande vecka framför oss.

Ha en skön söndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar