tisdag 22 februari 2011

Nystart, bad och sånt

Efter magsjukan gjorde vi idag nystart på inskolningen. Vi var ju friska redan igår, men Thomas åkte till Stockholm, svärfar hade inte möjlighet att vara med Astrid och jag kände mig inte i tillräckligt god form för att orka ha med Astrid och samtidigt ha fokus på Alice. Det gick både bra och dåligt. Började dåligt, slutade bra. Nu har både personalen och vi själva fått några dagar på oss att fundera på vilken "taktik" som kan vara lämplig när det gäller Alice och vi är överens. Jag känner mig trygga med dem och även om Alice gråter när jag går så vet jag att hon är i goda händer.

För att slippa jaga Astrid hela kvällen när hon klättrar upp i soffan och ställer sig upp utan att hålla i sig gjorde vi något som båda barnen tycker är jättekul, bada. Jag vet var jag har dem och kan sitta ner i lugn och ro och titta på.


Det är verkligen himla bra att ha två baljor så att de kan bada samtidigt. De har så mycket roligare också. I alla fall Astrid. Alice har fullt upp med att hälla vatten fram och tillbaka mellan olika muggar och kannor och ibland över Astrids huvud. Alice satt mest med ryggen mot mig och ville inte alls vara med på bild när hon plötsligt vände sig om och skrattade ett helt galet skratt och när inte Alice var den som skrattade galet tog Astrid över.

Nu blir det te i väntan på att maken ska komma hem. Igår höll han inte på att ta sig till Stockholm för att piloten blev magsjuk. Idag höll han inte på att ta sig hem för att planet var trasigt. Ja och i fredags kunde han ju inte åka överhuvudtaget för att vi själva var sjuka. Inte många rätt där inte.

2 kommentarer:

  1. Men vilken lyx att dina barn får varsin balja. Där sitter det inte i pengarna ser jag. ;P

    SvaraRadera
  2. Ja två badbaljor är ju helt klart lyx! Jag har tääänkt köpa en till massor av gånger men det blir som bara aldrig av... sen kommer jag på mig igen när Hilding och Astrid alltid MÅSTE bada samtidigt och sitter på varandra i en snygg liten hög med vatten som just täcker ena rumpan!;D

    SvaraRadera