onsdag 23 februari 2011

Wall of love

Vi bygger vidare på vår fotovägg. För ungefär 1 år sedan var vi till Johan för att föreviga min gravidmage och det togs även en hel del fantastiskt fina bilder på Alice. Nu när Astrid är lika gammal som Alice var då (korrigerat, för då korrigerade vi fortfarande hennes ålder) var det dags igen och för att få bilder i ungefär samma stil valde vi att gå till Johan igen. Ja inte bara för stilens skull utan mest för att Johan är en riktigt duktig fotograf. Om man lyckas få mig att känna mig avslappnad med väldigt lite kläder på mig, som jag hade då när magen skulle fotas, så är man duktig. Jag är inte direkt någon linslus oavsett om jag får ha kläder på mig eller inte. Sedan tycker jag att många fotografer är lite tråkiga om jag ska vara ärlig. Hos väldigt många tycker jag att bilderna ser likadana ut för alla barnfotograferingar år efter år. Man vet var bilderna är tagna fast de är 10 år gamla. Barnen sitter i samma stol, ligger på samma fårskinn, ja de omges av samma rekvisita helt enkelt. Enda skillnaden är att det är olika barn varje gång.

Alices humör varierade kraftigt under fotograferingen och Johan hann fånga både en glad och en ledsen Alice på bild. Hur tokigt det än kan låta så var bilderna på en mindre glad Alice fantastiskt fina och det är klart, kan man förvänta sig annat med ett så vackert barn :) Astrid hon var bara glad, inte det minsta ledsen. Jo när vi var färdiga och hon inte fick krypa omkring och dra i alla sladdar, då blev hon lite arg och ledsen. Före det dansade hon (det var tydligen bra musik i studion) och hade jättekul framför kameran. Inte helt oväntat.

Johan är så duktig på att fånga en känsla eller stämning. Nu väntar jag med spänning på att få länken till bilderna. Vi tittade ju på dem på plats förstås, men Johan ska göra ett urval så att det blir lättare för oss att välja vilka vi vill ha. Förmodligen allihopa.

3 kommentarer:

  1. Klickade in på hemsidan och där fanns ju Alice med i hans portfolio.. Trots tårar, så var det en riktigt fin bild! :)

    SvaraRadera
  2. Han var riktigt duktig.:-)

    Jag valde också en "annan fotograf" (än dom vanliga) för att jag inte ville ha dom klassiska bilderna (förskinn) och jag är såå nöjd!:-)

    SvaraRadera
  3. Finungen :-) Trots tårar..

    /Jennie

    SvaraRadera