torsdag 10 februari 2011

Friskt och myggfritt

När termometern visar -29 på morgonen vill jag helst bara gå och lägga mig under täcket igen. Alice och Astrid är inte riktigt av samma åsikt att kyliga dagar spenderas i viloläge under täcket eller en filt. Förresten borde ju alla förskolor vara "ur och skur"-förskolor för det är ju så barn är. Inte bryr de sig om vad det är för väder, de ska upp och ut varje dag ändå. Bilen samarbetade så visst tog vi oss till förskolan idag också. Astrid hade turen att få vara hemma i värmen med farfar idag.

Innan vi klädde oss och gav oss ut i kylan i morse fick jag lyssna på min egen lilla orkester. Astrid gillar att blåsa i flöjten och Alices favorit just nu är xylofonen.


Sedan hittade Alice en burk som fick fungera som trumma. Astrid blev arg när jag tyckte att det inte alls är någon bra idé att använda flöjten som trumpinne och banka allt hon förmådde på bordet med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar