torsdag 17 februari 2011

Nej, jag är inte bitter

Då var det söndag. För de allra flesta är det torsdag, men för mig är det söndag. Thomas ska "jobba" hela helgen. Inte bara hela helgen utan även måndag och tisdag ska spenderas på annan ort. På grund av det var han "ledig" igår och idag. Ledig för honom betyder ändå att slå igång jobbdatorn och det är ju inte direkt så att vi fick någon rolig ledighet pga av magsjukan. Nej, jag är inte bitter för att det snart är helg för alla andra utom för oss.

På måndag hoppas vi på att alla är friska och krya igen och då är ju tanken att vi ska göra en nystart med inskolningen efter att ha varit borta stora delar av den andra veckan. Just nu känns det lagom kul att mitt i 5 dagar ensam med barnen (med viss hjälp av svärisarna) orka ha Astrid i släptåg när jag egentligen vill och borde ge Alice min fulla uppmärksamhet under inskolningen. Nej, jag är inte bitter för att jag ensam, trots att vi är 2 föräldrar, ska försöka se till att inskolningen fungerar bra. Behöver jag säga att jag numera avskyr bristen på personal/familjepolitik på ett visst företag.

Japp, idag är en sån dag..

1 kommentar:

  1. Usch för sånna dagar... jag har dom med ibland. Hoppas ni andra klarar er från magsjukan iaf:)

    SvaraRadera