måndag 16 januari 2012

Beredd att hålla med

Löpband
"Ett tortyrredskap utvecklat i syfte att bryta ner människors psyke genom monotoni och minimala sinnesintryck"
~Mark Remy, från The Runner's Rule Book


Hade det inte varit för att jag inte tycker att alla väder är njutbart löpväder och att löpbandet då blir ett nödvändigt ont för att hålla igång löpningen så hade jag aldrig aldrig aldrig ställt mig på ett sådant! Varför stå inne och mala på på ett snurrande band när man kan vara ute, njuta av natur och friskluft och framför allt få variation i löpningen. Trots att jag håller med om att det är ett tortyrredskap vill jag faktiskt ha ett eget löpband och det är ju just för att jag inte njuter av att springa utomhus i 20 minusgrader. Det är inte särskilt roligt att springa när höststormarna är som värst eller när regnet fullkomligt öser ner och man blir blöt och kall efter 5 minuter. De gångerna, men bara då, föredrar jag löpbandet.

1 kommentar:

  1. Jag skulle nog dö av ett löpband. Och hunden skulle nog bli rätt pissed off på mig.

    Men då har ju du och jag ganska så olika mål med våran löpning, så jag förstår din frustration över vädret. :)

    SvaraRadera