söndag 22 januari 2012

Löparknä

Ja då har jag självdiagnostiserat mig och kommit fram till att jag har löparknä. Kul. Inte! Det var ju det sista jag behöver med bara veckor kvar till Premiärmilen.

Samtidigt är det inget att hänga läpp över. Nu är det så och jag tänker göra det bästa av det. Löparknästretch och alternativ träning är vad som gäller nu.

Varför jag fått löparknä vet jag inte. Några vanliga orsaker är fel skor, för snabbt ökad träningsmängd, för löst knutna skor. Jag tror inte riktigt på något av det för min del. I mitt fall gissar jag på för dåligt stretchad sätesmuskel.


Här ser ni det. Syns väl tydligt hur det liksom bara skriker löparknä om det ;)

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Tänkte på löparknä när du beskrev symptomen.. Men alltså, det är inget värre än att stretcha ordentligt efter varje pass. Det är ju bara det att senan dras ihop och stretchar man inte hela tiden så gör det ont. Efter att jag börjat stretcha ut alla muskler (speciellt sätesmuskeln och typ yttre höftböjaren eller hur man nu ska förklara) har jag inte haft ont en enda gång! :)

    SvaraRadera