tisdag 3 januari 2012

Lunch

Insnöad kanske inte var så dumt i alla fall. Oj så mycket jag får gjort. Allt blir så mycket mer effektivt när man inte störs av alla andra runt omkring en i kontorslandskapet som pratar. När man sitter där tänker i alla fall inte jag så mycket på det, men nu när det är tyst här hemma märker jag skillnaden. Fast lite tråkigt är det ju utan kollegorna. Höll på att glömma att äta lunch och plötsligt skrek magen. Inte orkade jag börja laga mat. Såna gånger är det så himla skönt att kunna hälla upp lite mjölk, ta fram shakepulvret och vips så har man sin lunch. Valde Formula 1 Sport idag trots att jag inte tränar, men med en förkylning i kroppen känns det bra med lite extra av allt sånt som är bra för immunförsvaret. Lite multivitamin, ört & fibertabletter, omega 3 och Xtra-Cal på det och måltiden är komplett. De sista har jag testat i ungefär en vecka och de är verkligen bra. Jag får bl a i mig D-vitamin som är välbehövligt för oss här uppe i norr där vi knappt ser solen den här årstiden och jag är faktiskt piggare nu trots att jag är förkyld.


20 minuters lunch får räcka idag. Jobbar på så att jag kan sluta tidigare idag istället. Åter till jobbet alltså.

1 kommentar:

  1. Jag köpte två rejäla burkar d-vitamin på en hippie-shop när vi var i London. Glömmer man hela tiden att ta dem räcker de aslänge. ;)

    SvaraRadera