söndag 22 januari 2012

Söndagsbad

Två lyckliga tjejer tjöt av glädje när vi i morse berättade att nu är det söndag och att vi ska åka till badshuset som vi har pratat om. De har vetat om det i några dagar och längtat så efter att få inviga sina nya baddräkter att de till och med lekt badhus på förskolan.

På helgerna värmer de upp barnpoolen lite extra, vilket ju är skönt för en frusen själ som jag. Det var någon som sagt till oss att det är varmare i luften på Hertsöns badhus än i Gammelstad så självklart åkte vi dit den här gången. Om det var det vete sjutton och inte var det särskilt varmt i barnpoolen heller. Om jag är bortskämd med en ordentligt uppvärmd bubbelpool hemma? Ja förmodligen.

Jag har aldrig varit någon badkruka, men jag måste ha blivit det de senaste åren för det var verkligen inte skönt. Jag fick övertala Thomas att åka vattenrutschbana med Astrid för jag var inte det minsta sugen på att kastas ner i den ännu mer kkkalla stora bassängen.

Nybadad och duschad lite Astrid som får lite snacks i omklädningsrummet efteråt.
Man blir hungrig när man har badat och Alice slukade sina plättar. Jag brukar oftast be om att få plättarna utan sylt till barnen, men det verkar vara svårt att inte hälla upp på tallriken så jag har slutat med sådana svåra specialbeställningar. Tack och lov äter inte våra barn sylt, men jisses vilka mängder sylt de lägger upp på tallriken. Det blir liksom sylt och grädde med lite plättar.

1 kommentar:

  1. Då är vi 2 badkrukor! Jag har alltid älskat att bada men numera hänger jag mest i bubbelpoolen eller den uppvärmda barnpoolen. J åker kanan med bägge barnen för badkrukemamman har fullt upp med att huttra!

    SvaraRadera