måndag 30 januari 2012

Shake it baby

Jag har varit sämst på att äta rätt i samband med träning. Då har resultaten varit därefter. Jag har tränat, tränat och tränat och egentligen aldrig märkt några resultat. Inga större i alla fall. Jag är inte dum. Jag förstår att man måste tanka kroppen med rätt bränsle för att orka leva överhuvudtaget. Ännu mer bra bränsle behövs före, under och efter träning för att maximera sin prestation och få bra resultat. Problemet för mig har varit att jag inte har kunnat identifiera mig med muskelkillarna på de stora proteinburkarna. Dessutom har de smakat så illa att jag nästan kräkts.

Nu har jag ju äntligen, efter alla år, hittat något som fungerar för mig. Det är enkelt, det är gott och jag får resultat. Att mina shakes dessutom är trygga, säkra produkter som är sammansatta utifrån den senaste forskningen gör ju liksom inte saken sämre. Att verkligen veta att den här shaken är jättebra när jag har kört ett crossfitpass och den där när jag har konditionstränat är ju nästan för bra för att vara sant och så är det sant dessutom. Man behöver olika sammansättning av näringsämnen beroende på vad man har tränat, hur länge man har tränat och hur intensivt man har tränat. Jag skulle vilja säga att det finns få produkter som kan mäta sig med dessa.

Jag har naturligtvis kollat runt lite bland alla möjliga pulver och grejer och det kan verka bra, men många gånger innehåller burken inte ens det som står på innehållsförteckningen och definitivt inte i den mängd som sägs att den ska innehålla. I vissa produkter utesluts vissa viktiga ingredienser som är nödvändiga vid viss typ av träning av olika anledningar. Det som förvånar mig är att vissa gym rekommenderar vissa pulver som inte har bra forskning bakom sig och gymmen här i stan är inte bättre. Tyvärr.

Jag har inte tänkt sälja på någon en massa bra produkter. Alla väljer själva vad de vill äta och har säkert sina skäl, men man bör veta att det kan verka betydligt bättre än vad det är. Fundera på det nästa gång ni blandar er shake :)

1 kommentar:

  1. Jag antar att du syftar på Herbalifes produkter? ;)
    De är säkert jättebra, men var får man tag på innehållsförteckningen? De är absolut intressanta men jag tycker att det är tråkigt att det är svårt att veta vad de innehåller. Står det på förpackningarna?

    SvaraRadera