måndag 9 januari 2012

Jag kom inte på någon vettig rubrik idag

I morse fick jag en känsla av att det nog är kallt ute och tänkte att det säkert är minus 15. Termometern visade minus 20!! Med tanke på att snön kom sent har i alla fall inte jag hunnit vänja mig vid kylan, men det är bara att bita ihop, ta på sig mössan och vara glad. Det är ju faktiskt ganska härligt när det biter i kinderna. Jag såg till att få upp värmen på ett cirkelpass på gymmet efter jobbet. Där insåg jag förresten varför jag nästan aldrig går på pass utan kör egen träning och helst på morgonen de dagar det går. Det är ju så trångt i omklädningsrummet på eftermiddagen när alla slutat jobbet. Det kryllar av människor som ska på olika pass och det gick knappt att ta sig fram. Jag gillar inte att passa tider utan vill helst träna när det passar mig och jag fungerar som bäst i ottan. På morgonen behöver man inte trängas heller. Nu har jag ju bara bestämt mig för att gå på några av de pass som heter funktionell cirkel för att få lite ny inspiration och tips på övningar jag kan göra själv. Ibland kör i alla fall jag fast lite och nya idéer skadar aldrig.

Läste förresten i en av våra lokala tidningar häromdagen att Norrbottens första Crossfitanläggning ska öppna. I Kiruna. Jättekul för Kirunaborna! Lite konstigt är det att Luleå, som ju ändå är aaaningen större än Kiruna, inte har en sådan anläggning. Fast vi får väl nöja oss med funktionell cirkel vi, det är ju liksom samma sak :)

Och apropå träning, läste något väldigt tänkvärt hos Olga idag, i stil med det här:

Året har 365 dagar, varav 104 är helger. Om du sköter kosten på vardagarna, men skiter i det på helgerna, dvs 104 dagar, alltså en tredjedel av året - tror du att du får resultat?


Fundera på den!

1 kommentar:

  1. Håller helt med dig, konstigt att det inte finns i Luleå. Allra helst med tanke på hur många gym det finns på orten.
    För övrigt mycket tänkvärda ord från Olga!! Blir kul att se henne när hon ska träna Biggest Looser! Kram

    SvaraRadera