måndag 23 januari 2012

Kryllar

Ja nu skulle man kunna säga att det fullkomligt kryllar av gym i den här stan. Kul! Nästa helg öppnar ytterligare ett nytt gym och den nya trenden verkar vara att ha bra öppettider. Jag valde ju gymkort utifrån det ställe som hade bäst öppettider ur min synvinkel vid tillfället då det var bråttom att kunna fortsätta löpträningen medan det stormade utomhus. Jag visste redan då att flera andra gym skulle öppna, men det fanns inte tid att vänta. Hade tid funnits hade jag aaaldrig valt som jag gjorde. Har alltid gillat Helex bäst och jag har inte riktigt hittat "hem" där jag tränar nu.

Jag avskyr verkligen löpbanden på båda ställena jag kan träna på. På ena stället är de så gamla att det liksom skramlar om dem. På nya stället har de köpt så usla band som inte ens har inbyggd tv och de tvapparater som sitter uppe på väggarna är alldeles för nära och för högt upp att det blir svårt att titta samtidigt som man springer och kan man inte ens titta på tv, ja då blir löppasset fruktansvärt trist för hur roligt är det att stirra in i en vägg kilometer efter kilometer.

Om jag kommer att byta gym så fort som möjligt, ja det kan ni ge er tusan på! Någon som vill köpa ett träningskort förresten på gymmet jag marknadsför så bra? ;) Inget ont om det gymmet, det passar bara inte mig riktigt.

1 kommentar: