måndag 9 januari 2012

Ja men va fasen

Klart jag ska springa Lidingöloppet! Om jag så ska behöva krypa i mål så ska jag banne mig ta mig runt de där 30 kilometerna! Hur svårt kan det va? ;)


Abborrbacken, några kilometer från mål, sägs kunna ta död på vilken löpare som helst. De allra flesta suckar så fort man nämner Abborrbacken och menar att det är det värsta de har varit med om. Jag har hört två personer säga att Lidingöloppet inte är så vansinnigt kuperat som alla säger utan att det nog mer är längden på loppet som gör att det blir tungt. Jag väljer att tro på dessa två personer, den där backen ska inte stoppa mig i alla fall! Nu är frågan bara vilket tidsmål jag ska sätta upp. Mitt träningsprogram inför Lidingöloppet startar i alla fall den 14:e maj. Före det ska jag köra ett tioveckorsprogram inför Premiärmilen med start på måndag. Och de 7 veckorna som är mellan Premiärmilens målgång till träningsstart inför det där loppet på 30 km, ja då ska jag ju bland annat åka på min Crossfitvecka. Resterande 6 veckor ska ägnas åt fri träning, inga strikta program, men absolut inga latmaskveckor. Håll tummarna för att jag håller mig fri från förkylningar nu!

3 kommentarer:

  1. Ojojoj. Jag springer 5 km och undrar hur fan man gör för att palla en mil.. och så ska du ut och springa 3!!!! mil! :S

    Galning! ;D

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Jag får komma och hejja fram dig på loppet. Med din vilja och fokusering tvivlar jag inte en sekund på att du klarar det.

    SvaraRadera
  3. Ja, du är inte riktigt klok! Jag funderar hur jag ska ta mig igenom premiärmilen och överleva crossfit-veckan :)

    SvaraRadera