fredag 10 december 2010

Apropå städning

Det är inte bara barnen som städar. Jag gör det också. Eller?

Oftast är det jag som suckar för mig själv över det eviga plockandet av leksaker och annat som barnen sprider i hela huset, men just nu ser det mest ut som att det är jag som stökar och drar fram en massa saker. Även om det inte ser ut så så har jag faktiskt börjat röja upp i kontoret. Det tog tyvärr stopp efter att jag fått ner ett gäng kartonger från översta hyllan, det slog mig att jag inte vet vad som får slängas och vad som eventuellt måste få vara kvar. Vi ska påbörja projekt göra om kontoret till ett kontor. Tokigt! Just nu har vi ett enormt stort skrivbord a la Thomas och vi behöver minska ner det lite för att göra plats för lite annat. Nu när båda barnen har flyttat in i varsitt rum och det inte finns något gästrum längre vore det bra om det åtminstone finns lite plats för att lägga ut en gästsäng eller nåt när vi får besök. Jag har inga idéer alls om hur det nya kontoret ska se ut, det står helt still, men vi kan ju i alla fall börja med att röja upp där. Undrar hur glad Thomas blir när han kommer hem på fredag eftermiddag och ser vad fint jag har städat i kontoret ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar