fredag 17 december 2010

Fötter och kottar

Jag vet inte om jag inte letat tillräckligt bra eller är julgransfötter bara gräsligt fula?? Det måste ju finnas någon bättre än den som följde med vår kinesiska gran med tallkottar som Thomas beställde från Tyskland förra året! Jag trodde att jag lyckats spåra varenda kotte förra julen och gått lös med saxen för att eliminera dem, men en envis liten rackare hängde kvar. Jag skyller på att min gravidmage jag hade förra julen skymde den. Ögonblicket då jag klippte lös den sista tallkotten ur granen är naturligtvis förevigat.

2 kommentarer:

  1. Nu blev jag nyfiken, varför beställa en talkottsgran och sedan klippa bort kottarna?:-) är träden extra täta eller liknande?

    SvaraRadera
  2. Jag undrar samma sak. Har hittat en del snygga "fötter" men då är de till riktigta granar. Vi köpte en vit snygg på åhlens... men den var värdelös så fick fick lämna tillbaka den och köpa en ful men fungerande iaf.

    SvaraRadera