måndag 6 december 2010

Helgens shopping

Syftet med min och Alices Stockholmsresa var inte shopping. Vi skulle bara mysa och göra roliga saker. Det har vi gjort. Jag känner mig helt lyrisk över vår fantastiskt mysiga, härliga, roliga helg då jag har fått massor av egentid med Alice. Det behövde vi! Jag har saknat Astrid massor och hoppas att vi kan göra en liknande resa när hon är lite äldre. Då kanske vi lämnar Thomas hemma och åker alla 3 tjejer för att besöka moster i storstan.

Även om vi inte planerat att shoppa så kom vi förstås hem med lite smått och gott ändå.


Det blev tyvärr ingen Sunderbygris på skyltsöndagen så vi köpte små marsipangrisar på Skansens julmarknad istället.


En tidig julklapp till oss vuxna i familjen kanske? Vi har inte många sällskapsspel, men nu har vi ett där man får reda på om man beter sig typisk svenskt. Boken är till Alice. Lite potträningspedagogik :)


Varsin pipmugg till barnen från Elodie Details "råkade" jag få med mig när vi väntade på att restaurangen skulle öppna för lunch. Alice dricker inte ur pipmugg och har egentligen aldrig gjort det, men den går ju att använda utan pip. Köpte varsin för att slippa bråk och för att de var ganska små och därmed lätta att ha med i väskan. Ja och så var de ju snygga också :) 3 sporks i barnstorlek kom vi också hem med, även de tänka att ha i skötväskan. Jag vet att vi har 2 barn, inte 3, men nu var det ett 3-pack och då lämnar man ju inte kvar en av dem i butiken.


Lite manliga hudvårdsprodukter fick också plats i resväskan. Nu kanske Thomas slipper känna sig som en flottomte (hans eget uttryck) efter jobbet.


Bland allt som fanns i Skansenakvariets presentshop valde Alice alltså en bil för 29 kronor och förutom allt annat hon fått uppleva var den nog det bästa köpet under hela helgen. Bilen tillsammans med pennan hon fick på Pizza Hut ligger nog högst på topplistan gissar jag. I och med att jag tycker att det är så himla kul att putsa kylen och frysen efter att barnen har lekt med kylskåpsmagneter fick en liten magnetapa också följa med hem från Skansen.


Astrid som inte fick följa med på roligheterna måste ju få en present som jag väntar med att visa. Jag funderar på om det kanske ska slås in som julklapp och om hon skulle råka läsa här så kan jag ju inte avslöja mig. Fast vi får väl se om jag kan hålla mig ända till jul ;)

1 kommentar:

  1. Vilken toppenhelg ni har haft! Var verkligen jätteskoj att vi hann ses en sväng! Saknar ju er så mycket! Kram

    SvaraRadera