torsdag 16 december 2010

Oii oii oii

Det är ganska länge sedan jag hade någon adventskalender. När jag var liten såg jag fram emot att få öppna chokladkalendern varje dag. Under några år fick jag även en sån där adventskalender där jag fick öppna ett litet paket varje dag. Det ska nog barnen få nästa år. Hur som helst så finns det ju en massa adventskalendrar på nätet för vuxna som visserligen till stor del går ut på att shoppa kläder till barnen så det är ju barnen som drar vinstlotten i alla fall. I år har jag inte trillat dit på så många lucköppningar, men när Katvigs loveknuckleströja dök upp i kalendern hos Oii Design kunde jag inte låta bli och oj oj oj så glad jag blev när den tillsammans med ett par leggings damp ner i brevlådan häromdan. Det piggade upp lite i kylan. Vissa dagar räcker det med rolig post för att rädda en i övrigt rätt tråkig hemmadag utan några särskilda aktiviteter på schemat. Så de nya kläderna blev dagens outfit för Alice. Astrid, fick inte några nya kläder den här gången utan kryper i dag runt i sin ärvda dalmatinersuit som jag älskar och funderar på vad jag ska göra med när hon inte kan ha den längre. Några fler barn ska det ju inte bli.

Apropå att shoppa kläder.. Förr var det roligt att köpa ett nytt plagg åt mig själv. Nu är det roligare att köpa kläder åt barnen. Delvis beror det nog på att jag inte längre tycker att det är särskilt roligt att köpa kläder åt mig själv. Det spelar liksom ingen roll hur snygga kläderna än är för inget sitter bra längre. Ja jag vet att jag borde ta mig i kragen och komma igång med
träningen ordentligt för att bli av med de här sista envisa kilona, men det får bli efter jul ;)

En dag som idag då det stormar, snöar och klass 2 varning är utfärdad väljer vi att stanna hemma i alla fall under förmiddagen och oj oj oj vad barn hinner dra fram saker på kort tid. Vi har nog hunnit leka med ALLT :)


Kom mamma, leka rummet mig ropar Alice och Astrid är inte den som säger nej till att få leka i storasysters rum och skyndar sig dit hon också. Självklart med en plastfigur i munnen.


Alice plockar glatt fram utklädningslådan som även innehåller lite dockkläder och tycker att dockan behöver ny blöja och nya kläder.


I köket vispas det för fullt, lagas mat och bakas bestick. Just idag kände jag mig inte så jättesugen på bestickkaka ;)

2 kommentarer:

  1. jag vet nån som kanske passar i dalmatinersuiten ;)

    SvaraRadera
  2. Åh jag som tyckte du var så fin idag, kanske skulle sagt det på öf. :) Bättre sent än aldrig.

    SvaraRadera