tisdag 14 december 2010

Usch så kallt

Inte känner man sig det minsta sugen på att sticka tårna utanför dörren en sån här dag, men det är inte kul att roa sig själv och 2 barn hemma en hel dag heller. Vi (jag, för barnen kan ju liksom inte bestämma det än) valde det senare. Stanna hemma alltså. Vi är nog allihopa lite less på fingerfärg, vattenfärg, klippa och klistra, kritor och pennor. Idéerna börjar ta slut. Vi läser böcker, lägger pussel, byter blöja på dockan, åker bobbycar och allt det där andra jämt ju. Det slutade med att jag tog med min gamla laptop, som barnen ska få ärva, till Alices rum och där har vi Spotifyat i stort sett hela dagen. Det är lite trevligare att leka om man samtidigt kan lyssna på musik tycker jag. Barnen har en egen playlist som vi utökade lite idag. Alice var lite enformig och ville helst lyssna på Hoppe hoppe hare om och om igen. Senare under dagen växlade det till En liten båt. Astrid verkar gilla det mesta och gungar i takt till musiken och min skönsång.

2 kommentarer:

  1. haha du följde mitt spotify-tips :)

    SvaraRadera
  2. Absolut inte tråkig! Du tillhör mina favoritbloggar. de jag menar är de som skriver " på månad gick vi till affären, köpte lite mjölk, på tisdag..." Du förstår!
    NOOO I love your blog!

    SvaraRadera