onsdag 1 december 2010

Dagens tips

I dag är det första december om någon nu råkat missa det. Min gissning (finns inga som helst vetenskapliga bevis, jag bara gissar) är att av årets alla månader så tänds mest levande ljus (finns det döda ljus förresten) just i december. Det borde också innebära att risken för bränder ökar den här månaden. Så mitt i advents-, jul-, vintermyset eller vad man vill kalla det är det kanske läge att tänka på brandsäkerhet också. Ni har väl brandsläckare hemma om olyckan skulle vara framme! Nej, jag jobbar inte på ett försäkringsbolag och nej, jag säljer inte brandsläckare heller, men håll med om att det lätt är värt några hundralappar för att göra livet lite mer tryggt och säkert för de finaste och dyraste vi har (menar förstås barnen).

Vi har en sådan där vanlig röd brandsläckare, men nu hittade jag de här fina från Housegard. Nu finns en black & white edition. Lite snyggare än de röda tycker i alla fall jag, nästan så att de passar in i hemmet som vilken inredningsdetalj som helst. Vi har pratat om att köpa fler brandsläckare och gör vi det så kommer det definitivt att bli en svart. Eller en vit.. Eller en svart..

1 kommentar:

  1. Jag såg de där i senaste Vi i Villa och blev sugen, men jag får nog klara mig med vår brandfilt som John envisades att köpa sist vi var på IKEA.. om jag nu kan komma ihåg vart jag stoppade den. ;)

    SvaraRadera