onsdag 22 december 2010

Pigg mamma, men varmt barn

Efter 2 långa dagar ensam med barnen var jag totalt dränerad på energi och tålamod och övervägde igår kväll att kasta in handduken. Det kan jag ju naturligtvis inte göra och framför allt vill jag ju inte det egentligen, men trötthet gör att jag inte tänker lika klart längre och för att jag ska orka vara ens en gnutta pedagogisk behöver jag vara någorlunda pigg. Säger ännu en gång att jag påverkas mer negativt än jag trodde av dålig sömn. Nåja, något försenad kom ju Thomas hem igår och jag planerade att lägga mig under täcket tidigt. Det blev inte riktigt så då Alice vaknade gråtandes just när jag var på väg att lägga mig, hostade lite och kräktes. Jippi..inte! Termometern tickade upp över 39 grader. Inga fler kräkningar, febern är nu nere på 38 grader och Alice verkar pigg i övrigt. Jag är också betydligt mer pigg idag efter att Thomas lät mig sova till 8.45 och dessutom hade han sett till att båda barnen fått frukost, nya blöjor och kommit i kläderna innan jag vaknade. Han är bäst, min man!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar