söndag 26 december 2010

Märkligt..

Om man är bjuden på middag, värdinnan skyndar sig att hälla upp julmust i vissa glas och sedan erbjuds övriga vuxna att dricka vin till maten, hur tolkar man det? Tror hon att både jag och Thomas behöver köra bilen hem tillsammans? Hittills har vi aldrig trängts vid ratten båda två och jag har svårt att se hur det skulle gå till faktiskt. Ser jag gravid ut? Men även om jag skulle se gravid ut så kan man ju ställa frågan om man är osäker. Thomas kan ju knappast misstas för att vara gravid i alla fall. Tycker hon kanske att varken jag eller Thomas kan hantera att dricka ett glas vin till maten? Jag kan inte minnas att någon av oss blivit särskilt stökiga eller besvärliga efter ett glas vin.

Nu var jag inte särskilt sugen på att dricka vin till maten då jag egentligen inte hade någon större lust att delta i middagen överhuvudtaget, men gjorde det för att man "måste" ibland så jag sörjer inte det, men jag hade nog hellre valt vatten istället för julmust som jag blev påtvingad. Så det så!

2 kommentarer:

  1. Hon tyckte kanske ni skulle ta en "vit jul", för barnens skull (inte för att jag vet om ni hade med dem eller ej, men jag har läst på fl att om man har barn får man inte dricka över huvudtaget). ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, skrattar åt både den påtvingade julmusten och Maries kommentar!;)

    SvaraRadera