tisdag 21 december 2010

Because I'm worth it

När man har varit ensam med barnen sedan i går, när man försökt aktivera två småisar på olika sätt en hel dag samtidigt som man försöker få tvätten vikt och handlingslistan skriven, när man har tagit hand om kvällsrusningen med grötning av två barn samtidigt, blöjbyten, tandborstning, ombyte till pyjamasar, när man hoppades på en god natts sömn för att orka med ytterligare en dag utan avlösning när eftermiddagen kommer och ser till att ligga i sängen före klockan 22, men barnen inte alls tycker att vi ska sova gott, DÅ är man (jag alltså) värd en kopp pepparkakskaffe och en bit rocky road (okej, kanske två eller tre) när de äntligen sover sin middagslur.

3 kommentarer:

  1. Klart du är! Jag är inne på min tredje latte bara för att jag är värd det (en för varje sväng till tvätts)

    /Jennie

    SvaraRadera
  2. Absolut! Jag varvar chockladkaffe med chai latte the med marianne mellan varven (och kollar på klockan, nu är det bara typ 4-5 timmar kvar tills jag hoppas att två små söta sover gott och förhoppningsvis spyfritt;).

    Hilding kör också sånadär mysiga iloveyou kramar och de är så mysiga att man kan dö lycklig:)

    SvaraRadera
  3. Så klart du är! Hur funkar rocky roaden till kaffet? FInt antar jag ;)

    SvaraRadera