lördag 4 december 2010

Tjejhelg dag 2

Jag och Alice började dagen med hotellfrukost där det godaste Alice kunde hitta var en torr hårdbrödmacka.


Sedan åkte vi spårvagn till Skansen där vi hängde på låset så klart och fick vänta ute i snövädret en stund.


Alice och motte tittar på sköldpaddan, jordekorrar och ödlor i Skansenakvariet.


Alice: Alice bada!

Hmmm njae, kanske inte tänker jag när jag ser hajar och krokodiler.


Ett besök på Galejans tivoli på Skansen hann vi också med och Alice fick åka Kalle Ankabil och karusellhäst.


Ett besök på Skansens julmarknad resulterade i att vi blev några marsipangrisar rikare. Alice såg lite sur ut i vagnen just då för hon höll inte med om att hon satt skönast nerbäddad i åkpåsen utan tyckte att det hade varit bättre om moster kunde bära henne. Jag börjar förresten att känna lite mer julstämning. Kanske bidrog julsångerna, framförda av en kör medan vi passerade på väg för att äta lunch, till det.


Alice har aldrig varit en vagnssovare, men efter en dag på Skansen bli man ju trött och då sover man oavsett om det är i vagnen eller i sängen.


Middagen intogs på Pizza Hut och pennan hon fick där var så rolig, så rolig att man inte ens behöver rita med den. Pastan som hon fick sedan var god, så god att hon ropade Gott! åt servitrisen. Några förbipasserande matgäster fick även ett glatt Hejsan!


Dagen avslutades med skumbad.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vill tipsa om tävlingarna i min blogg. Det kommer upp nya med jämna mellanrum och för tillfället pågår två stycken. Det du kan vinna är:

    -Velourbyxor
    -Presentkort på Saltå Kvarn

    Välkommmen in och delta!

    SvaraRadera