fredag 3 december 2010

Tjejhelg dag 1

Måste börja med att berätta något som egentligen inte alls har något att göra med min och Alices storstadshelg att göra. Astrid måste ju få vara med på ett hörn hon också även om hon är hemma och får njuta av egentid med sin pappa. Hon bidrog till att jag är utvilad inför helgens äventyr med att för första gången sova hela natten! :)

Så, dag 1 då. Flyget blev försenat en halvtimme. Helt ok med tanke på att nästa flyg blev inställt pga av förseningar, väder mm. Just den avgången hade jag först bokat in oss på, men ångrade mig när jag såg att det fanns lediga platser på ett tidigare flyg. Lite tur ska man ha. Det gick ingen nöd på Alice. Hon åt yoghurt, drack Festis och körde Duplobil på Kallax. Flygresan gick jättebra. Lite rastlös var hon, men lite muffins, bokläsning, målarbok och pennor gjorde att vi sysselsatte oss.



När vi fick vår väska upptäckte jag direkt att hjulen inte längre satt kvar, suck. Kul att behöva bära på väskan samtidigt som jag kör vagnen. Det gick bra då vagnen är ganska lättmanövrerad med en hand..inomhus på slätt underlag. I snön var det inte lika kul, men det gick. Det var även ett litet projekt att överhuvudtaget kunna ta sig in på hotellet med vagn. Några trappsteg gör det ju inte helt lätt, men med lite hjälp av en snäll man så gick det också. Det här hotellet är alltså inte att rekommendera för handikappade eller barnfamiljer med vagn. Trots några små missöden är vi i alla fall på plats och Alice har varit på gott humör hela tiden och det gör ju saken lite lättare. Väl inne på hotellrummet möttes vi av detta meddelande..

Måste de bygga Citybanan just när vi är här ;)


Alice verkar dock kunna sova gott ändå. Hon var nog trött efter flyg- och tågresa och somnade gott vid middagsvilan.



Efter vilan, i väntan på att motte skulle sluta jobba för dagen, gav vi oss ut på stan mitt i fredagsrusningen.



Vi hann till och med shoppa lite innan vi mötte upp Monica för middag på Max. Efter en händelserik dag kändes det som att Alice kunde få äta något hon känner till väl till middag:)



Nu är tänderna borstade, pyjamasen på, Alice ligger under täcket, men har inte somnat än utan småpratar för sig själv.



Jag tittar på Idol och ska nog faktiskt sova snart. Trodde att jag skulle sitta här och slösurfa någon timme medan Alice sover, men tröttheten kom smygande.

3 kommentarer:

  1. Jag behövde också en middag jag kände till väl idag kände jag ;)

    SvaraRadera
  2. Jo dom är ju utan tillsatt socker men dom har så mycket fruktsocker så (jag läste en artikel på internet) det känns som att dom är så söta iaf.. Äsch,hon får endå bara en hit och dit till mellis så jag struntar i det;)

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅÅ så mysigt! Vi är avundsjuka!!!!!
    Nästa gång hänger jag och min stortjej med och gör schtorschtan! Men jag får väl nöja mig med nästan-möhippa imorgon! :)

    SvaraRadera