måndag 2 augusti 2010

14/8

Alice är inte döpt. Astrid ska inte döpas. Vi gifte oss inte i kyrkan heller. Det är liksom inte vår grej. Vi är inte troende och det skulle kännas fel att stå där och svara ja på en massa saker som vi inte riktigt kan stå för. Om barnen sedan själv skulle vilja döpa sig så är det helt ok, men då har de fått välja själva. Däremot vill vi ändå fira våra barn på något sätt. En del har en egen namngivningsfest eller ceremoni. Vi väljer att göra det enkelt. Vi träffas hemma hos oss, fikar och umgås. Lördagen den 14:e augusti blir det. Då vet ni, ni som känner att ni vill fira Astrid Lycka med oss och samtidigt få lite gofika. Jag tror att vi har mailat eller på annat sätt meddelat de vi tror vill och kan komma, men förvirrad som jag är så kan jag ju ha missat någon som gärna vill komma så jag skriver det här också :)



Älskade barn


Så kom du då till oss du älskade barn,

och grep våra hjärtan med kraft.

Med ens fick allting mera mening,

långt mer än det någonsin haft.


Du ler så du strålar, din själ lyser klar,

Du fångar all ömhet omkring,

små fötter och fingrar, din hud och din doft

så underbart skapat allting.


Ditt liv skall vi följa och finnas för dig

och dela din glädje och sorg.

När skuggorna hotar ditt solsken,

så är vi din tryggade borg.


Idag vill vi visa för vänner och släkt,

den gåva vi fått att bevara;

Ett barn att få älska och skydda från ont,

en lycka för stor att förklara.

1 kommentar:

  1. Åh, jag trodde det var nu i helgen.. Men det är ju nästa helg när jag är i Kebnekaise, eller på kanske man ska säga :) Så Alice och Astrid kommer få följa med mig upp på något sätt! :)

    SvaraRadera