onsdag 4 augusti 2010

Dags för vinterkläder

Det känns ju helt sjukt att mitt i sommaren sitta och fundera på vad barnen ska ha för kläder till vintern, men om man ska hinna med i svängarna är det dags att börja kika lite i alla fall. Åt Alice reashoppade jag en overall i juni. Tokigt! Hon behöver nog en till overall då hon i år hon förmodligen kommer att vara ute och leka i snön och blöta ner sig på ett annat sätt. Så en till overall, en varm mössa, en rånarluva, en halskrage, handskar, skor, underställ, fleecebyxor eller liknande och tunna stickade vantar att ha i handskarna riktigt kalla dagar står på inköpslistan. Har jag glömt något?

Astrid den stackaren får som vanligt ärva kläder, men hon är nog inte så ledsen över det. Inte jag heller faktiskt. Jag älskar Småfolkoverallen som Alice hade förra året. Jag älskar också att hennes vinterkläder inte kommer att kosta oss något. Ett par handskar ska hon dock få. De bruna som matchar overallen är snygga, men fruktansvärt svåra att få på. Öppningen för händerna är små och det kändes som att man bryter av de små fingrarna när man tar på dem.

Det här är vad Astrid får ha på sig i vinter. Arvegods alltihop.

4 kommentarer:

  1. Trots arvegods kommer hon vara jäkligt snygg ;)

    SvaraRadera
  2. Känns mkt ångestladdat över att jag inte har ett jobb att gå till,och för att jag inte vet vad jag vill göra. Om jag vill plugga och isåfall vad. nåväl,jag har ju några månader till att fundera!;)

    Älskar småfolksoverallen! Grymt snygg! Jag funderar oxå likt alla andra runt vinterkläder. Här blir det nog en reima eller pop. och det känns för dyrt;) haha.

    SvaraRadera
  3. Inget dåligt arvegods där! :D

    SvaraRadera
  4. Småfolksoverallen är helt underbar!
    Och de andra var jäkligt snyggt det med. Min belgianblue- håller helt på att sabba alla mina fina ärvegodsplaner!

    SvaraRadera